חוויית משתמש

המושג חוויית משתמש מוזכר פעמים רבות בהקשרים עסקיים וחברתיים, כשלא תמיד ברור למה הכוונה בשימוש בו. בשורות הבאות נראה מהו פירוש המושג, כיצד הוא עשוי להשפיע על הקטנת אחוזי הנטישה באתר האינטרנט ואיך הוא מתקשר לבניית אתרים באופן מוצלח.

s15מהי חוויית משתמש?

כשאנו משתמשים במושג זה אנו מתכוונים לסך התחושות, המחשבות והרגשות שחווה משתמש קצה מסוים בעת שימוש במוצר כלשהו (לדוגמא: אתר אינטרנט, שירות של בית עסק, שיחת טלפון למוקד שירות לקוחות וכן הלאה). החוויה עצמה מושפעת מממשק המשתמש, שהוא בעצם החלק הטכני שבאמצעותו מבוצע הקשר בין הלקוח לבין בית העסק. לדוגמא, לקוח אשר גולש באתר האינטרנט נעזר בתפריטים כדי להגיע אל המידע שחיפש. צורת התפריטים וארגון החומר, כולל האתר עצמו, הם ממשק המשתמש, בעוד שהחוויה שנוצרת עקב השימוש בהם – היא חווית המשתמש. מחקרים רבים מראים כי חווית משתמש חיובית היא מדד קריטי להצלחה של עסק, בעוד חוויה לא טובה, עלולה להשפיע לרעה על המכירות והרווחים של אותו עסק.

כיצד יוצרים חווית משתמש חיובית?

כדי לענות על שאלה זו צריך לזכור כי בראש ובראשונה החוויה נסמכת על הממשק. לצורך ההדגמה, מכאן ואילך יבוצע שימוש בדוגמא של אתר אינטרנט. ממשק טוב, מאורגן, יעיל וברור יפחית את התקלות האפשריות שגולש עלול להיתקל בהן בעת הגלישה באתר, ויביא אותו את המידע שביקש תוך זמן קצר וללא הסתבכויות. באופן פרטני יותר ניתן לומר שקיימים מספר עקרונות חשובים אשר יסייעו ליצירת חוויה טובה: אמינות, ניווט קל, נגישות, שקיפות והצגת מידע בעל ערך. כאשר אתר אינטרנט מקפיד על עקרונות אלו בעת הצגת המידע, הוא יוצר תחושה של הוגנות כלפי הלקוח, של רלוונטיות ושל אמינות. כל אלו תורמים ליצירת חווית משתמש חיובית ולמינימום נטישה של האתר.

בניית אתר תוך מחשבה על חווית המשתמש

לעיצוב ובניית אתרים חלק חשוב בתכנון חווית המשתמש העתידית של הגולש. כאמור, אתר הבנוי בצורה טובה וממוקדת, תוך הקפדה על העקרונות שהוזכרו קודם לכן, עשויים לתרום לחוויה טובה של הגולש כתוצאה מהשימוש באתר. כיצד נוודא שאנו חושבים על הלקוח ועל החוויה שיעבור בעת בניה ועיצוב אתרים? חשוב להקפיד על נגישות קלה למידע המופיע באתר, כמו גם על ניווט קל והתמצאות ברורה בכל דפי האתר. בנוסף, כל עסק שמכבד את עצמו ולא מפחד מתחרות עם עסקים אחרים, יקפיד בוודאי על שקיפות מלאה של מוצריו והשירותים אותם הוא נותן, כמו גם על הצגת מידע בעל ערך ולא רק סיסמאות מכירה ומשפטים אשר אמורים למשוך אליו לקוחות. לבסוף, חשוב לזכור, כי אחידות ועקביות בכל חלקי ודפי האתר הם גם גורמים אשר ישפיעו לטובה על יצירת חווית משתמש טובה לגולשים. בהצלחה!

עוד פוסטים שיכולים לעניין אותך: