• seo & copywrigting

    חברת סייטפרו מציעה ללקוחותיה מגוון שירותים בתחום:
    ניהול קמפיינים של קידום אורגני וממומן בגוגל ורשתות חברתיות,
    כתיבת תוכן שיווקי, אופטימיזציה פנימית וחיצונית לאתר

קידום אתרים בגוגל – ממה מתחילים?

כתיבה שיווקית

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) הפך להיות אחד התחומים הבולטים ביותר בנישת האינטרנט בשנים האחרונות. תחום זה תפס תאוצה הן בשל החשיבות הרבה שיש לתוצאות החיפוש לבתי העסק מבחינה כלכלית ותדמיתית, והן מכיוון שגוגל עצמה מחדשת ומעדכנת את דרישותיה בתחום בתדירות רבה. במאמר הבא נרחיב על העקרונות הבסיסיים של התחום, וננסה להבין מדוע הוא קיים.

באינטרנט קיימים מליוני אתרים, אך אם נחפש ביטוי כלשהו בשורת החיפוש של גוגל יוצגו בפנינו עשרה ראשונים בלבד. מדוע דווקא הם שם ולא אחרים? את התשובה לשאלה הזו ניתן להגדיר בשתי מילים – קידום אתרים. תחום זה מגדיר בעיקרון את כל הפעולות שיש לבצע על אתר אינטרנט בכדי שיופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. פעולות אלו מתחלקות בעיקרון לשלושה חלקים – בעת בניית האתר, בתוך האתר ומחוצה לו.

כתיבה שיווקית ותוכן שיווקי הם מושגים שכולנו שמענו שזמן כזה או אחר, אך לא לכולם ברורה המשמעות שלהם, ולמה הם משמשים. בשורות הבאות נתאר את המושג כתיבה שיווקית – מהי, ונסביר מספר עקרונות שחשוב ליישם כשרוצים לכתוב כתיבה שיווקית.

כתיבה שיווקית היא כל כתיבה אשר באה לתאר מוצר או עסק כלשהו, לגרום לקוראים להמשיך לקרוא את התוכן, ליצור עניין ולגרום בסופו של דבר למכירה. כדי להבין טוב יותר למה הכוונה נתאר לרגע עיתון. בעיתון נוכל למצוא כתבות תוכן חדשותיות, טורי דיעה, ביקורות על סרטים או מסעדות, ופרסומות שונות. כתיבה שיווקית, אם כך, תתאר את שני החלקים האחרונים – ביקורות ופרסומות, משום שהכתיבה מתארת מוצר מסוים, גם אם הביקורת היא לא מטעם העסק עצמו. כתיבה שיווקית תנסה להניע את הקורא להמשיך לקרוא ולהתעניין במוצר המתואר, וברוב המקרים אף תניע אותו לפעולה – רכישה, השארת פרטים או ביקור במקום מסוים.