עיצוב אתר אינטרנט

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות כשבונים אתר אינטרנט חדש הוא עיצוב האתר. עיצוב אתרי אינטרנט הוא תהליך אשר מטרתו היא להפוך את האתר לנגיש עבור המבקרים בו. על האתר להיות מעוצב כך שיוכל לפעול במגוון דפדפנים, וכיום ישנה מגמה חדשה לפיה העיצוב כולל התאמה לא רק לדפדפנים אלא גם עבור טאבלטים וסמארטפונים. עיצוב אתרים כולל אלמנטים מגוונים כגון תוכן, תמונות, טבלאות וטפסים, ורצוי כי העיצוב יהיה יפה ויזואלית ומושך.

התחזיות האחרונות של מעצבים מובילים בתחום עיצוב אתרים ואפליקציות מראות כי עולם העיצוב עובר שינויים מהותיים, שרק הולכים ומתגברים עם הזמן וההתפתחות הטכנולוגית. להלן רשימה של מספר נקודות חשובות אשר חשוב לשים עליהן דגש בעת עיצוב אתר:

  • מגמת העיצוב השטחי תגבר – עיצוב שטחי הוא עיצוב פשוט, נעים לעין ו"נקי". עיצוב זה הופך להיות קו העיצוב השולט באתרי אינטרנט חדשים, ומספק חוויית גלישה קלילה ונעימה למבקרים באתר.
  • הנייד ראשון – השימוש בטלפונים חכמים הולך וגובר מאוד בשנים האחרונות, וניכרת עליה משמעותית בגלישה באמצעות סמארטפונים וטאבלטים. לכן, כל בניה ועיצוב של אתר אינטרנט חייבת להתחשב בעובדה זו ולהתאים את נראות האתר למגוון מכשירים.
  • גלילה רבה יותר – מאז 2012 ועד היום חלה עליה בהכנסת אפשרות הגלילה לאתרים. יתרונות הגלילה רבים – זהו אלמנט שקל להכניס לאתרים, ומנגד, גלילה מאפשרת גלישה במגוון מכשירים עם גדלי מסך משתנים.
  • פחות טקסט – הפיכת חוויית הגלישה לקלילה מחייבת הורדת כמות טקסטים גלויים, והתמקדות בעיקר. יחד עם זאת, התעלמות מוחלטת מתוכן עלולה לגרור בוודאות דירוגים גרועים במנועי חיפוש, ולכן יש צורך בכמות טקסט מינימאלית באתר שתעניק לגולש ערך מוסף.
  • פחות ניווט – זוכרים את סעיף 3? זוהי בדיוק הסיבה שאתרים חדשים בעלי גלילה מסובכים פחות, ומצריכים פחות כפתורי ניווט. המשמעות של ניווט מינימאלי הוא גלישה זורמת וחלקה יותר.
  • וידאו כרקע אחורי – זוהי אופציה קיימת, אם כי לא מומלצת לכל אתר. מצד אחד, וידאו כרקע אחורי נראה מרשים ומחייה את האתר. מנגד, וידאו עלול להאט את קצב טעינת הדף, ועלול להסיח את דעת הגולש מהאתר עצמו. לכן חשוב להשתמש באופציה זו בחוכמה ולא בכל דף.
  • גווני האתר – סעיף זה מתקשר לעיצוב השטחי שהוזכר בסעיף מספר 1. שימוש בצבעים רבים באתר יכול לגרום לעומס על עיניי הגולש ולכן לא מומלץ. עיצוב שטחי יכלול שימוש במינימום גוונים (בדרך כלל שניים – שלושה) מה שיתרום לתחושה של גלישה זורמת ונקיה.

אנחנו ב- Sitepro נדאג ליישם את העקרונות האלו בעת עיצוב אתר האינטרנט שלכם, וניצור עבורכם אתר במראה חדשני, זורם ונקי! להצעת מחיר צרו קשר

צרו קשר