עיצוב אתר – טיפים

בכל הנוגע לעיצוב וטעם באופן כללי, ובפרט עיצוב אתרי אינטרנט, ההעדפות מגוונות, ועיצוב שיראה יפה לאדם אחד, יתפס כלא אטרקטיבי בעיניי אדם אחר. האמרה "על טעם ועל ריח אין להתווכח" נכונה גם כאן, ולכן קיים מגוון עצום של אתרי אינטרנט המעוצבים שונה, כל אחד לפי ההעדפה של בעל האתר.

יחד עם זאת, ועל אף המגוון הרב שקיים, ישנם מספר עקרונות חשובים שיש לשים עליהם דגש בעת עיצוב אתר – עקרונות אשר אם לא יקוימו, האתר יהיה פחות אטרקטיבי בעיניי הגולשים ולא יגיע למיצוי מלוא הפוטנציאל שבו. חיפשתם מידע אודות עיצוב אתר טיפים? על כך בשורות הבאות.

מה כולל עיצוב אתר?

רבים יחשבו שכשאומרים עיצוב אתר מתכוונים לבחירה נכונה של צבעים, לוגו המעביר מסר והתאמת העיצוב למוצר. ובכן, זה נכון אך לא בזה מסתכם עיצוב האתר. מדובר על עיצוב לא רק ברמת הצבע, אלא גם ברמת התוכן. אחד התהליכים החשובים בעת בניית אתר הוא האפיון שלו מבחינת התוכן והסדר בו יופיע התוכן. אפיון האתר קשור לעיצוב האתר מכיוון שאתר מסודר הוא בהכרח מעוצב טוב יותר מאשר אתר אשר שורר בלאגן בכל הקשור לתוכן שבו. שימוש מושכל במילים "מושכות" עם היררכיה נכונה בין הדפים אלו העקרונות הבסיסיים של עיצוב אתר.

דף הבית

דף הבית של האתר הוא שער הכניסה לכל האתר עצמו. לדף הבית שני תפקידים חשובים. הראשון, הוא לייצג באופן מקצועי ומרשים את העסק בפני קהל הגולשים. דף בית מעוצב נכון יהיה יעיל ומושך מספיק עבור הגולש כדי להמשיך ולגלוש באתר. התפקיד השני של דף הבית הוא להוות מעין מפת דרכים עבור הגולש, בבואו לחפש מידע בנושא מסוים אשר נמצא באתר. דף הבית יכלול בקטגוריות ותפריטים שונים את כל המידע הקיים באתר. עיצוב מקצועי של דף הבית, עם קישורים פנימיים נכונים ייצרו תחושת מקצועיות, ויגבירו את הסיכוי להישארותו של הגולש באתר לאורך זמן.

ניווט קל

קודם הזכרנו כי דף הבית אמור להוות מעין מפה עבור הגולש, שתסייע לו למצוא את עצמו ואת המידע שחיפש באתר בקלות וביעילות. מה שעשוי לתרום לכך יהיה ניווט קל וברור. למה הכוונה? ניווט קל משמעו ניווט אינטואיטיבי, קצר, וברור. התפריטים, בין אם מדובר בסרגלים עליונים או תחתונים, או בתפריטים נגללים, צריכים להיות ממוקדים, ברורים, והשאיפה היא כמובן להביא את הגולש לדף שחיפש תוך מינימום הקלקות. ניווט קל חשוב מכיוון שהוא יוצר חוויית משתמש חיובית עבור הגולשים, דבר אשר עשוי לתרום מאוד ליצירת נאמנות לקוח ומינימום אחוזי נטישה.

טיפ חשוב נוסף הוא אחידות. חשוב לשים לב, שכשמעצבים אתר העיצוב חל על כל הדפים בו, ולא רק על דף אחד ספציפי. רצוי להימנע מדפים שנראים שונה משאר הדפים האחרים, והחיל את העיצוב, הן מבחינת מראה והן מבחינה תוכנית – על כל הדפים במרוכז.

צרו קשר