הולומקס סיורים וירטואלים

פגישת אפיון מעמיק

מנהל פרויקטים עובר עם המזמין על החומרים הגרפים והשיווקיים של החברה, רואה את איכותם, בודק אם הם מתאימים ואפשר לעשות בהם שימוש. כך למעשה נגלה מה חסר לנו , ומה נצטרך להשלים.

אתר אינטרנט אמור לפתור בעיות ניהוליות של החברה בעזרת הטכנולוגיה שהלקוח לא תמיד מכיר.

מתכננים איך בעזרת הטכנולוגיה והאפשריות הקיימות אפשר לפתור בעיות כמו בעיה ניהולית , מתן אינפורמציה ללקוח מתוך האתר, בעזרת אסטרטגיה דיגיטלית ודרישות המזמין.

הגדרת מבקרי האתר: מה המטרה שלהם , פילוח ואיפיון פרופיל של גולשים פוטנציאלים, התייחסות לכל אחד ואחד לפי פוטנציאל עסקי ולמה כל גולש אמור להחשף אליו באתר.

דרישות רלוונטיות כמו, התממשקות לתוכנות ניהול, אלמנטים מיוחדים , הזמנת סרטון תדמית וצילום מוצרים, עזרה בתרגום ותיאום עם חברות צד שלישי של הלקוח

מנהל הפרויקט מציע הצעות נוספות לחיזוק הפעילות האינטרנטית ובמידת הצורך מסביר את הדברים לעומק.

בהתאם לנתונים שהתקבלו במעמד האיפיון נקבע סוג האתר, הטכנולוגיה שלו והפונקציות שהוא אמור לבצע וכל נגיעה בפרטים הקטנים וכל פיקסל באתר נלקחים בחשבון. חשוב להדגיש שכל האתרים שלנו הם בקוד פתוח בהתאם לטכנולוגיה המתקדמת ביותר והרוויה בעולם.

מסמך זה מתאר בצורה שרטוט איך האתר יתפקד לכל פרטיו כדי ליעל ולגבש את השלמת האיפיון בעזרת שרטוט. בדרך כלל באתרים קטנים בגלל גודל האתר שרטוט זה מצורף לסקיצה הטכנית בשלב מתקדם יותר בתהליך.

הגדרת מטרות ויעדים

בירור צרכים בסיסים שאותם מגדיר הלקוח. יש לקוחות שלא מבינים בעולם האינטרנט וזקוקים לעזרה

חזון החברה והאסטרטגיה, צורת השיווק בהווה ולאן רוצים להגיע בעתיד ,  זהו חלק בלתי נפרד שיש לשלב למהלך הקידומי של החברה באינטרנט.

נשאלות שאלות רבות על אופי החברה , על הקפי הפעילויות העסקיות בפועל ,תיאום ציפיות ויעדים, לאן מכוון הלקוח והיעד השיווקי האינטרנטי.

לצורך בידול האתר חברת סייטפרו עושה סקר מתחרים כדי לחבר את הרצונות למציאות של הלקוח,.החברה אוספת וחוקרת את המתחרים ,מה מציעים המתחרים, באיזו צורה ,גרפיקה , שיווק וצורת ההגשה .

כדי להצליח בתחרות באינטרנט יש לקחת בחשבון את היקף התחרות ואת מילות המפתח שבהם מקודמים המתחרים.

הגדרת מטרה ראשית ,משנית, ערך מוסף … לפעילות עיסקית ולפעילות אינטרנטית אמורה להיות מטרה ראשית ומשנית , הערך המוסף יכול לבוא באמצעות שירות ומוצר ייחודי .

אפיון דרישות כללי נעשה לאחר שנאסף מידע בהקשר לעסק, בהכרת המתחרים והתחרותיות של התחום או המוצר באינטרנט. כך עולות הצעות ושאלות רלוונטיות מטעמנו ומצד הלקוח ומוגדרים יעדים נכונים לביצוע ועלות בניית האתר.

סייטפרו דואגת להתנהלות, לארגון החומרים של הלקוח, היא יוצרת קשר עם בתי דפוס וחברות צד שלישי , נכנסת להיסטוריה אינטרנטית ופורטלים ואוספת מידע.

תכנון טכני לאתר

מנהל הפרויקטים מתכנן את כל מרכיבי האתר לפי הסדר , גדלים , מיקומים והפרופורציות ביניהם בהתחשב בדרישות שהוא קיבל מתוך דגש על חוויית משתמש והופעה במכשירים סלולרים.

שיטת ההתנהלות בסייטפרו שונה  מחברות רבות אחרות. שלב התכנון הטכני מגלם בתוכו את כל הדברים שסוכמו בצורת שרטוט, כך שכל הדברים שהוגדרו בכתב ובעל פה מיושמים ,מוצגים גם כל הדפים והקטגוריות שיהיו באתר והכי חשוב, באיזה סדר כרונולוגי הם יופיעו.. בדרך כלל מוצגים ללקוח 2-3 סקיצות.

המזמין מקבל שרטוט טכני של האתר עם כל מרכיבי האתר , 1:1 . סקיצה זו לוקחת בחשבון את גודל התמונות, את גודל הטקסטים, כפתורים, אלמנטים ושאר מרכיבי האתר. ביחד עם הלקוח מנהל הפרויקטים מקבל הערות ותיקונים.

בשלב זה עוברים על כל ההערות של הלקוח ומאשרים שכל הדברים העתידיים להתבצע נכונים.
סבב תיקונים נועד לצמצם טעויות בבקשות המזמין. לדוגמא : יש מצבים שבהם לא תוכנן מקום בדף הבית לאלמנט מסויים ועוד. בלי סבבי תיקונים בשלבים הראשונים, העיצוב והמיתוג עלול להיפגע אם נשלב אותם בשלבים האחרונים של הפרויקט.

לשיחת ייעוץ עם מנהל פרויקטים שלנו

רגע לפני PSD סקיצה גרפית

חומרים ויזואלים לאתר

עבור הפרוייקט נרכשים הרבה חומרים ויזואלים, סרטונים, תמונות ואיקונים לאחר בחירת מדיה ממוקדת לדרישות ולצבעים. כל החומרים הוויזואליים לאתר הם מקוריים ללא שימוש קודם, בעלי רישיון לשימוש מסחרי ובאיכות מקסימלית. מדיה נרכשת במידת הצורך ובכמויות שסוכמו מראש.
כל חומרי המזמין עוברים עריכה קפדנית, משולבים בהם אפקטים, פונטים, שינוי גדלים והתאמות בדגש על שמירת צבעים ברקעים דומיננטים באתר.
כל התמונות לאתר עוברות התאמה ועיצוב חדש על מנת להיות מקוריות, ייחודיות ושונות מהמתחרים, מתוך שימור על צבעים ורקעים דומיננטיים באתר .
בשנים אחרונות קיים טרנד של שילוב סרטונים באתרים. חברת סייטפרו יכולה לערוך, לרכוש ולהזמין אנשי מקצוע מהטובים בתחום לטובת הפרויקט, זהו תחום אחריותה לביצוע ולמעקב על דברים אלו.

תכנון גרפי

המבנה גרפי של האתר מתחיל להצטייר במוחו של המעצב לאחר שהוא מקבל לידיו את החומרים של הפרויקט ואת הסקיצה הטכנית שאושרה ע"י המתכנת ומנהל הפרויקטים . המעצב מגדיר את התוכן הגרפי שיש להכין ומשתף את מנהל הפרויקט איזה גרפיקה הוא עתיד להכין.
אלמנטים שיווקיים גרפים כוללים בין היתר גם איקונים לקידום מכירות שנועדו להמחיש ולהציג ללקוח בצורה גרפית את מה שהוא עלול לחפש בתוך האתר, למשל משלוחים בכל חלקי הארץ, תשלומים, אחריות ועוד.
הגדרה של שפה עיצובית גרפית, עיצוב ייחודי שחייב להופיע בכל מקום באתר בצורה המשכית כיצירת אומנות אחת שביחד מהווה מכלול אחד מעוצב, שזהו האתר .
אפקטים גרפים מיוחדים המשולבים יחד עם חומרי האתר ומשלימים אותם בהתאמה. הם כוללים הדגשות, הצללות ,חיתוך פינות, התאמת צורות בתמונות ועוד..

גרפיקה לאתר אינטרנט חדש

סקיצות גרפיות הם חלק הכי דומינטי בכל התהליך. כאן המזמין נחשף למעשה לכל הדברים העתידים להיבנות. בשלב זה הגרפיקה התואמת 1:1 לאתר מתבססת על שלבים קודמים ומאחדת את הכול בצורה ויזואלית לכל פרטיה. אפשר גם לראות את כל הצבעים , האיקונים , צבעי הרקע בשילוב טקסטים במיקומים ובגדלים שעתידים להיבנות.
תיאום ציפיות מתבצע עם המזמין מתוך פרשנות לדרך ולתוצאה . כל נקודה , מיקום וצבע מוסברים ללקוח מתוך מטרה לצמצם את סבבי התיקונים ולכוון לרצון המזמין ולכל שותפיו בחברה.

בשלב זה עוברים על כל ההערות של הלקוח ומאשרים שכל הדברים העתידיים להתבצע נכונים, טרם עבודת התכנות והבנייה של אתר. סבב תיקונים נועד לצמצם טעויות . דוגמא : מצבים בהם לא תוכנן מקום בדף הבית לאלמנט ספציפי .
בלי סבבי תיקונים בשלבים הראשונים , אנו עלולים לפגוע בעיצוב והמיתוג אחר כך.

בניית אתר אינטרנט לפי סקיצה גרפית

בבניית אתר לפי סקיצה גרפית / PSD חותכים את כל האלמנטים מהתכנון הוויזואלי של הסקיצה ומטמיעים אותם באתר לפי הסטנדרטים והדרישות בהתאם למערכת ניהול התוכן של האתר.
התאמה ממשק ניהול -קוד פתוח – פרמיום. תהליך בניית האתר דורשת בחירת ממשק ניהול או מנגנון המפעיל את האתר שזו בעצם מערכת הניהול של האתר והתאמת מערכת ניהול לטכנולוגיה הכי עדכנית בעלת תמיכה ועדכונים שותפים. חברת סייטפרו רוכשת את ממשק ניהול והמנגנונים שבו לאחר סינון ממשקים לא מתאימים , מגדירה ומוסיפה קטעי קוד הנבנים עבור כל לקוח בנפרד בהתאם לדרישותיו ועל פי תוכנית העבודה שאופינה מקודם.
ממשק ניהול של האתר מאפשר לחבר אליו תוספות קוד מוכן שבעזרתם נוצרים פעולות או אלמנטים האחראים על ביצוע פעולות מסוימות בתוך האתר כמו הוספת שפה , סגירת האתר בשבתות וחגים וכו… החיבור לתוספות הקוד מתבצעים בהתאמה לדרישות ולאופי המנגנון, לפעמים לא נדרש לבצע שינויים בקוד.
בבניית אתר מקובץ PSD נדרשות פעולות הקשורות לסדר הופעת האלמנטים ,טקסטים ,תמונות ועוד. התזוזה באתרי אינטרנט הופכת את אתרי האינטרנט למחושבים עד הפרט האחרון.
אפקטים -זה אותם תזוזות של אלמנטים , סדר הופעתם , בזמן מוגדר ולפי פעולת הגולש באתר , מעבר לזה אפקטים מיוחדים באתרי אינטרנט נועדו למשוך את תשומת הלב של הלקוח או להסתיר פרטים ספציפים. מצד אחד כפתור ליצירת קשר,למשל, תזוזתו המתוזמן ליד התוכן השיווקי יכולה לגרום לגולש האתר ללחוץ וליצור קשר. מצד אחר במקרה של הסתרת פרטים משתמשים בהצללה או , למשל, בטשטוש מתוזמן של סרטונים או תמונות שלא רוצים כל כך לחשוף פרטים , זה העניין למה שהופך את האתר הפשוט לחדשני ומוצלח.

דפים פנימיים

מספר דפי האתר המעוצבים מתחלקים לכמה סוגים עיקריים ,דפי מידע , דף אודות או שירותים, דפי קטגוריות למינהם ותתי קטגוריות כמו צור קשר, דף מפת סניפי הרשת וכו…

סוגו ותכונותיו

רק לאחר בניית דף הבית והדפים הפנימיים וסבבי התיקונים אפשר להתחיל לבנות את שאר האתר כמו שהוגדר במהלך האפיון , ובסקיצה טכנית והגרפית . סוגי האתר לא זהים , קיים הבדל בין אתר מכירות לאתר תדמית של חמישה עמודים או אתר גלרייה והשוני מתבטא במרכיבי האתר. לאחר שלב זה נבנים כל מרכיבי האתר, מנגנונים ,עגלת קניות ,חיבורים לסליקה , צ'אטים וריאציות ולוגיקות בדפי מוצרים, מנגנוני רכישה וניהול מלאי וכו……..

בשלב זה עוברים על כל ההערות של הלקוח ומאשרים שכל הדברים העתידיים להתבצע נכונים, טרם עבודת התכנות והבנייה של אתר. סבב תיקונים נועד לצמצם טעויות . דוגמא : מצבים בהם לא תוכנן מקום בדף הבית לאלמנט ספציפי .
בלי סבבי תיקונים בשלבים הראשונים , אנו עלולים לפגוע בעיצוב והמיתוג אחר כך.

 הזנת תכנים

באחריות סייטפרו להזין את הטקסטים באתר כמו שסוכם מראש.
באחריות סייטפרו לערוך, לעצב ולהזין את התמונות והסרטונים באתר כמו שסוכם מראש.

קידום, שיווק ומה שביניהם

שיווק ומתן אפשרות ליצור קשר,לברר פרטים ולהזמין הם הדברים שאליהם אנחנו מכוונים, אם זה ברמה הכי בסיסית שילוב כפתור מהיר לשיחה וקישור האתר לווצ – אפ וגם וייז מהנייד ועוד, כל אלו גורמים לאתר לשנות את יחס ההמרה שלו לחיובית יותר.

הכל מתוכנן בהתאם לקידום במנועי החיפוש . בהתחלה נתקין את התוספים לקידום מוצלח, ניתן דגש למבנה נכון של כתובות, כותרות,,Meta Keywords meta description .. h1 h2 ביחד עם אופטימזציה לתמונות מבחינת גודל התיאור, התאמות לניידים, למפת אתר, לשיפור זמן טעינה, ושילוב ושימוש במילות המפתח הרלוונטיות ודומינטיות הגורמות לאתר להתקדם.
במאמר המלא ניתן את הרשימה המלאה .

תוכן אקורדיון

UX/UI + סללולרים

הדברים המוצגים בתוך האתר צריכים להיות נוחים לשימוש .למשל בסלולר, כפתורי ההזמנה צריכים להיות בגודל מתאים שיאפשר ללקוח ללחוץ בנוחות וגם לא לנצל את כל גודל המסך.

ממשק פנימי לגולש מותאם ונבנה מתוך התחשבות בכל הפעולות הרלוונטיות שהגולש אמור לבצע באתר, האם זה נוח להזמין ? האם בחירת וריאציות של גוון המוצר נוחים לשינוי, האם מעקב ההזמנה ברור ועובד באוןפן תקין ועוד אלמנטים רבים המותאמים ונבדקים בהתאם לכל המכשירים הסלולרים, המחשבים הנייחים והטאבלטים.

הנוסחה הארוכה לביטוי צמד המילים חוויית משתמש אחראית על אופן הצגת האתר במסכים השונים ואת החווייה הניתנת ללגולש הממוצע וכמובן כאן הניסיון והשאיפה למצויינות תורמים את חלקם. לפני ההתאמות הסופיות והסימולציות על האתר אנחנו עושים סקר גולשים גם מצד המזמין. למעשה כאן נסגרים הפערים לחוויית משתמש מוצלחת.

מסירת קבצי האתר

הדרכה לניהול האתר​