בניית אתר קטלוג

אינספור עסקים, בכל תחום ובכל גודל, מבינים מדי שנה את פוטנציאל השימוש העצום באינטרנט כפלטפורמה להצגת המוצרים השונים שלהם, כמו גם מכירה שלהם. המשמעות הישירה של כך היא אחת: בניית אתר קטלוג מוצרים לעסק הופכת לצורך כמעט בסיסי, כאשר לא מעט עסקים יציינו כי זה הצעד שאפשר את הצמיחה המשמעותית שלהם. הנה כל מה שחשוב לדעת על התחום.

דגשים בתכנון הקטלוג

קטלוג מוצרים מקוון לעסק, על מנת שיהיה יעיל באמת, צריך לענות על מספר תנאים בסיסיים. ראשית, מדובר כאן על ממשק נוח, הן עבור העסק והן עבור הגולשים (חווית המשמש, למעשה). המציאות מראה כי הדרך הנפוצה ביותר לעשות זאת כיום היא באמצעות התבססות על מערכת וורדפרס, מערכת ניהול התוכן הפופולארית ביותר בשנים האחרונות. בניית קטלוג מוצרים וורדפרס נעשית בצורה פשוטה ומהירה, כאשר התפעול הנוח ושלל אפשרויות ההתאמה לצרכי העסק מאפשרים לקחת את זה מספר צעדים נוספים קדימה.
כיום, בעל העסק צריך לפנות לקהלי יעד מגוונים ולספק עבורם ממשק מותאם לכל צורת גלישה. אחד הביטויים של כך הוא הצורך בהתאמת האתר למכשירים הסלולריים השונים, אשר הגלישה באמצעותם מחליפה, לאט לאט, את זו המסורתית יותר. עסק המתכנן קטלוג מוצרים לסלולר, או לחילופין בונה אתר רספונסיבי המתאים עצמו בצורה מלאה למכשיר ממנו נעשית הגלישה, משפר את נקודת הפתיחה שלו בעשרות מונים.

ומה באשר לאבטחה?

רוב העסקים המתכננים קטלוג מחליטים לכלול בתוכו כבר אפשרות לרכישה מקוונת של מוצרים, צעד שבוודאי מקל על הלקוחות ועליהם כאחד: בין השאר, מדובר כאן על היכולת של הלקוחות להזמין מכל מקום ובכל זמן, כמו גם העובדה שהעסק יכול לבצע מכירות "פאסיביות", ללא מעורבות של אנשיו. רצוי לחשוב על אפשרות זו בכל אתר קטלוג, אך להקפיד שהכול נעשה על פי הספר: למשל, שמערכת התשלומים עומדת בכל התקנים המחמירים הנדרשים כיום לאבטחת פרטי האשראי.

צרו קשר