קידום אורגני או ממומן?

כל מי שעוסק בתחום האינטרנט מספיק זמן, בעל עסק או מקדם אתרים יודע – אם האתר לא מופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל – הוא לא קיים.

כיום, רוב חיפוש בעלי העסקים מתבצע באמצעות החיפוש באינטרנט, ובפרט – בגוגל, ועסק אשר לא ידאג לעלות למעלה לראש תוצאות החיפוש – פשוט לא ישיג קהל לקוחות. המשמעות של עליה בתוצאות החיפוש הופכת להיות חשובה עם הזמן, ובהתאם למגמת העלייה בשימוש באינטרנט ובשימוש במכשירי טלפון חכמים העושים שימוש במיקום הנוכחי של הלקוח. דף תוצאות של גוגל מכיל שני סוגים של תוצאות: תוצאות ממומנות ותוצאות אורגניות. מה ההבדל בין השניים והם קיימת העדפה מסוימת לקידום באחד משני הסוגים? על כך במאמר הבא.

קידום אורגני

קידום אתרים אורגני, או בראשי התיבות SEO הוא כלל הפעולות אשר יבצע מקדם האתרים בכדי להעלות באופן טבעי את אתר הלקוח אל ראש תוצאות החיפוש. קידום מסוג זה יכלול אפיון נכון של האתר מבחינת תוכן וסדר הדפים שבו, אופטימיזציה פנימית ואופטימיזציה חיצונית. המטרה של קידום אתרים אורגני הוא להראות לעכבישי החיפוש של גוגל שהאתר רלוונטי לגולש (על פי ביטויי חיפוש ספציפיים כמובן), ולכן "מגיע" לו להיות בראש הרשימה. הנטייה כיום של גוגל, ובהתאם לכך של מקדמי האתרים, היא לרלוונטיות וטבעיות של האתר. כיצד משיגים זאת? בעיקר באמצעות עיצוב נכון של אתר האינטרנט מבחינת נראות וסדר, ובאמצעות תוכן אשר מעניק לגולש ערך מוסף ויגרום לו להישאר באתר ולא לחפש אתרים אחרים. כמובן, עליה בתוצאות החיפוש האורגני מורכבת מעשרות משתנים נוספים, ולכן יש צורך בשירותיו של מקדם אתרים מקצועי או חברת קידום אתרים לשם העלייה המתבקשת.

קידום ממומן

 

קידום ממון, SEM, הוא בעצם סוג מסוים של פרסום בכסף של האתר ברשת האינטרנט. קידום ממומן מצריך השקעה כספית לא קטנה, יחד עם עבודת מחקר של ביטויי מפתח וניסוח יעיל וממוקד של מודעות אשר יופיעו בדף החיפוש. קידום ממומן קצוב בזמן, ולאחר סיום קמפיין הפרסום המודעה יורדת עד לעלייה של קמפיין חדש. כמו כן, ובשונה מקידום אורגני, ניתן לפרסם את מודעת הפרסום גם בדף תוצאות החיפוש וגם באתרים אחרים אשר הקצו מקום פרסום עבור גוגל. הפרסום בקידום מסוג זה הוא ממוקד והמודעות שבו יופיעו באתרים הרלוונטיים למושא הפרסום.

עד כה סקרנו בקצרה את שני סוגי הקידום הקיימים כיום. אז מה עדיף? קידום אורגני או ממומן? אין תושבה חד משמעית על השאלה. לכל סוג קידום יש את היתרונות והחסרונות שלו: קידום אורגני הוא תהליך ארוך מאוד שלא מסתיים, בעוד קידום ממומן הוא קצר מועד עם תאריך סיום; קידום אורגני לא מצריך משאבים כספיים כמו קידום ממומן; קידום אורגני פופולארי יותר בקרב הגולשים מאשר קידום ממומן. קיימים הבדלים רבים נוספים בין שני סוגי הקידום ובכל מקרה ההחלטה היא כמובן של בעל העסק. בין אם מדובר בקידום אורגני או ממומן, חשוב שעבודת הקידום עצמה תתבצע על ידי מקצוענים שישיגו תוצאות בזמן סביר.

צרו קשר