אופטימיזציה חיצונית
קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש בגוגל הפך להיות בשנים האחרונות תחום חשוב מאוד שעשוי להשפיע בצורה משמעותית על מכירות העסק.
הופעה בדף הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל ממקם את העסק על המפה, ומאידך, עסקים אשר לא עולים ראשונים בתוצאות החיפוש נחשבים כלא קיימים. אחוז קטן מאוד מהגולשים עוברים לדף השני והשלישי של תוצאות החיפוש, ומכאן המשמעות הרבה של התחום, במיוחד כאשר רוב חיפושי העסקים בימינו מתבצעים דרך הרשת. אך האם הגעה למקומות ראשונים היא מקרית? כלל וכלל לא. מאחורי עליה במקומות עומדת עבודה שלמה ומורכבת, אשר נועדה להגדיל את חשיפת האתר ברשת וכתוצאה מכך לעלות למעלה בדירוגים. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות אופטימיזציה חיצונית – אחת הפעולות החשובות שעל מקדם האתרים לבצע בכדי להצליח בקידום האתר.
מהי אופטימיזציה חיצונית?
עבודתו של מקדם האתרים מחולקת לשלושה חלקים: אפיון האתר מבחינת היררכיה פנימית ותוכן (במידה והאתר עדיין לא בנוי), אופטימיזציה פנימית, אופטימיזציה חיצונית. החלקים מסודרים באופן כרונולוגי – אופטימיזציה חיצונית תהיה אחרונה לביצוע, ותימשך ככל שעבודת הקידום נמשכת, גם אם שני החלקים ראשונים הסתיימו. חלק זה, כולל בתוכו את כל הפעולות שמקדם האתרים או בעל האתר מבצעים מחוץ לאתר, בכדי לתרום לקידומו בתוצאות החיפוש בגוגל. אופטימיזציה חיצונית תכלול לרוב: פרסום מאמרים מקצועיים הכוללים את שם העסק או קישור המפנה לאתר העסק, אשר יפורסמו באתרי מאמרים שונים ובאתרים ייעודיים הקיימים לשם כך; החלפת קישורים עם בעלי אתרים אחרים – קישור תמורת קישור; פתיחת ועדכון בלוגים, חשבונות עסקיים ברשתות חברתיות ושאיפה לפרסום מתמיד ואזכור שם העסק עם או בלי קישור נכנס ברשת.
חשיבותה של האופטימיזציה החיצונית
באם היא מבוצעת נכון, אופטימיזציה חיצונית תשפיע באופן ניכר על הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש. אתר אשר יש לו הפניות רבות (קישורים נכנסים) ממקורות שונים, ומקפיד על עדכון שוטף של חשבונות בלוג ורשתות חברתיות יזכה לשיפור ניכר בתוצאות החיפוש ביחס למילת המפתח בתוך פרק זמן מסוים (פרק הזמן משתנה ותלוי בגורמים רבים ולכן לא ניתן להעריכו). חשוב לציין, כי אופטימיזציה חיצונית היא עבודה אשר לא מסתיימת, מכיוון שהמחרים ישאפו תמיד לעקוף את מי שנמצא מעליהם ולכן חשוב להתמיד בעבודה זו באופן יעיל ונכון. דבר נוסף – גוגל מבצעת שינויים רבים ותכופים באלוגריתם שלה, עניין אשר עשוי להשפיע על אופי העבודה של מקדם האתרים על חלקיה השונים. קישורים מסוג מסוים שהיו טובים ותרמו לקידום האתר בעבר, ייחשבו כמזיקים במקרה הגרוע, או כלא יעילים כלל במקרה הטוב, לאחר עדכון עכביש הסריקה של גוגל.
לכן, מומלץ להיעזר במקדם אתרים מקצועי אשר מכיר את התחום ואת המגמות בו, בכדי שיבצע קידום אתרים אורגני באופן נכון ויעיל.
צרו קשר